4 Nisan 2012 Çarşamba

Torrent nasıl kullanılır?_

Merhabalar; sevgili opera camiasından gelen yoğun istekler üzerine internetten film indirmeyi, filme altyazı eklemeyi ve divx playerlar aracılığı ile TV de nasıl izleyeceğinizi anlatacağım  Öncelikle programlar ne işe yarar onları anlatacağım… 1-Torrent Nedir?_ İnternetten normal bir indirme İstemci – Sunucu arasında tek yönlü olarak gerçekleşir. Yani İstemci ister Sunucu yayınlar ve dosya bilgisayarımıza sadece sunucunun yayınladığı paketlerle indirilmeye başlar… Torrent’te ise işler biraz daha karmaşık. Şöyle ki İstemci indireceği dosyayı sunucudan ister sunucu dosyanın bir kısmını gönderir bunu gönderirken de dosyayı diğer isteyenlerin paketlerini sizinle paylaşır böylece Tek istemci – çok sunucu olur  2-Neden Torrent?_ Çünkü tek istemci – çok sunucu olduğundan aynı anda tek dosyayı parçalara ayırım 1000 farklı yerden indiriyorsunuz ve doğal olarak bu size internet altyapınızı sonuna kadar kullanma imkanı sağlıyor  öyle ki bilgisayarınızda torrent çalışıyor iken facebookta sohbet etmeniz bile zorlaşıyor  3-Utorrent ise paylaşılan torrent paketlerini yakalayıp bilgisayarında tek parç haline getiren ve sizin kullanımınıza sunan program… çok çeşitli torrent programları var istediğinizi kullanabilirsiniz. Önemli olan hangi torrent programı ile indirdiğiniz değil, hangi serverdan indirdiğinizdir  yoksa hepsi işimizi görür. FİLM İNDİRME… Örnek olarak “Detachment” isimli filmi indireceğiz  PTT’ye saygılar  Önce torrent programını kuruyoruz  Link: http://download.utorrent.com/3.1.3/uTorrent.exe Buradan programı indirip kuruyoruz  burasını anlatmaya gerek yok sanıyorum  1.ADIM http://torrentz.eu adresine tıklıyoruz. Aşağıda resimdeki gibi bir sayfa çıkıyor arama kısmına hangi filmi indireceğimizi ve yapım yılını yazıyoruz ve aratıyoruz…
2.ADIM Listede bir sürü sonuçta çıkabilir 1 tane de çıkabilir önemli olan hangisini indireceğimiz… dikkat etmemiz gereken öncelik filmin “boyutu” bir filmin boyutu uzantısına ve kalitesine göre 700 mb ile 4 gb arasında değişir. Eğer fazla vaktiniz ve sabrınız yoksa 700mb lık olanı vaktiniz,sabrınız varsa ve filmi kaliteli izlemek istiyorsanız 1280 Mb lık olanı indirmenizi öneririm emin olun çok fark edecektir  Benim fazla vaktim olmadığından ve sabırsız olduğumdan en baştakini seçiyorum 
3.ADIM Listeden en baştakini tıkladıktan sonra yine başka bir liste geliyor karşımıza  normalde piyasada bir sürü torrent site yayın yapıyor fakat torrent.eu sitesi bize diğer torrent siteleri arasında torrent arama imkanı sağlıyor  aşağıdaki listeden istediğimiz herhangi bir tanesini seçebilirsiniz  aralarında tek fark indirme yöntemlerinin farklı oluşu. En çok Fenopy.eu, mnova.eu, yourbittorrent.com siteleri kullanılır hangisinden inrirseniz indirin fark etmez hepsi aynı torrent esasında  ben fenopy.eu ‘yu seçiyorum ve yine üzerine tıklıyorum.
4.ADIM Fenopy açıldıktan sonra karşımıza bir sürü yazı olan hangisi tıklamakta karar veremeyeceğiniz bir site gelecek  burada dikkat etmeniz gereken Sponson linkleri, reklamları, vs tıklamamanız ve hedef odaklı olmanız… Hedefimiz TORRENT unutmayın  bunun için fenopy.eu adresine özel “Torrent Link” butonuna tıklıyoruz  bu kısım bazı sitelerde “download via torrent”, “torrent download” gibi gibi gibi değişebilir… tek yapmanız gereken doğrusunu bulmak.
5.ADIM Sonraki adımda torrenti nereye kaydetmek istediğnizi sorar. Burada dikkat etmeniz gereken indirdiğiniz dosyanın uzantısının .torrent olması  uzantısı .exe, .dll gibi gibi olan şeyleri indirmeyiniz 
6.ADIM Bu adımda indirdiğimiz torrent dosyasını UTORRENT programına atıyoruz  bunun için 5. Adımda torrent dosyasının nereye kaydetmeyi seçtiyseniz gidip o dosyayı buluyorsunuz ve çift tıklıyorsunuz.
7.ADIM Bu adımda artık asıl film doyamızı nereye indireceğimizi soruyor bize UTORRENT programı  yeri seçtikten sonra TAMAM diyoruz ve inmeye başlıyor 
8.ADIM KONTROLLLLLLL Aşağıda gördüğünüz gibi normalde 700 mblık bir filmi hotfile,rapid,depositfile gibi sitelerde Partitionlarla 1 gün boyunca indirmek için uğraşacakken torrent ile 2 dk da filmi bulup 15 dk da da filmi indiriyorum istediğim kalitede  kırmızı ile yazılarları kontrol etmelisiniz her zaman  İndirme hızı görünmüyorsa inmiyor demektir boşuna beklemeyin kaynak sayısı az ise yavaş indirir 
İndirdiğiniz filme altyazı bulmak film indirmekten çok daha basit  http://www.turkcealtyazi.org/ a giriyoruz arama kısmına filmin adını yazıyoruz ve oradan “altyazıyı indir” seçeneğinden altyazıyı indiriyoruz  Ne yazıkki indirdiğimiz bu film için henüz türkçe alyazı yayınlanmamış 

1 yorum: